Fjordland - sous vide

Fjordland i skål

Utfordring: Hvordan kommunisere at det finnes et enklere middagskonsept fra Fjordland, når Fjordland allerede blir sett på som veldig enkelt?

Løsning: Ved å sammenligne Fjordland med seg selv, altså Fjordland er enkelt mens Fjordland i skål er enda enklere, fikk vi tydeliggjort at det er snakk om to ulike konsepter.

 

 

Fjordland Havregrøt

Utfordring: Havregrøt er noe av det raskeste, enkleste og rimeligste du kan lage selv. Så hvordan få folk til å gå på butikken for å kjøpe den ferdig? Heldigvis har Fjordlands havregrøt den viktigste fordelen av alle: Den smaker faktisk mye bedre. 

Løsning: På en enkel og pedagogisk måte forteller vi hvor den lille forskjellen ligger.

Resultat: Kampanjen ga umiddelbar effekt. Den doblet salg ut av butikk og etablerte havregrøten på et nytt og langt høyere basesalg.

Fjordland Lunsj

Mot nye målgrupper med nytt produkt

Fjordland ønsker å ta et sterkere grep om mellommåltid, på farten, og lunsj-segmentet og etablere seg enda bedre inn mot en yngre brukergruppe. Fire nye og smakfulle retter i ny emballasjeløsning ble lansert. Utendørs ble hovedmediet og løsningen måtte fungere på både digitale og tradisjonelle boards.

Fjordland Ovnsbakt

Eget selskap, er godt selskap

Å spise middag alene blir ofte forbundet med tristesse, noe som er rart siden så mange gjør det og faktisk liker det – også blant de som ikke bor alene. Denne oppfatningen må vår egen bransje ta en del av skylda for. Matreklame forteller oss nesten alltid at et måltid må inkludere familie eller en partner for å være hyggelig. Når Fjordland lanserte Fjordland Ovnsklar! – to nye ovnsretter som innbyr til ekstra hygge – var tiden inne for å gi alle som har evnen til å kose seg i eget selskap, en liten hyllest.