Forsvaret: For alt vi har. Og alt vi er.

Utfordring: Da arbeidet med nytt kommunikasjonskonsept startet i 2010 var det en for stor grad av likegyldighet til Forsvaret i Norge. Forsvarets rolle og viktighet var ikke tydelig for det norske folk. Det var for mange som tenkte: Dette angår ikke meg.

Løsning: For å skape økt oppmerksomhet og legitimitet, ønsket vi ikke bare å gjøre Forsvaret viktig i et nasjonalt perspektiv, men også viktig for oss alle som enkeltmennesker. Forsvaret er en nasjonal beredskap på vegne av oss alle, med svært viktige oppgaver både til lands og til havs. Denne ble kjernen for både omdømmekommunikasjon og rekruttering til Forsvarets mange utdanninger.

Forsvaret: Å verne om det vi har.

Ernö er stolte over at vi har vært med på styrke Forsvarets omdømme de siste fem årene. Utfordringen da vi startet var at det norske folk i stor grad stilte seg likegyldig til Forsvaret. Kommunikasjonens oppgave var derfor å knytte Forsvaret nærmere det norske folk. I tillegg til et forbedret omdømme for Forsvaret, så har vårt bidrag blitt belønnet med Grand Prix i Stella 2014 og Sølv i Anfo Effekt i 2015.

Vår siste film for Forsvaret handler om behovet for å verne om det vi har, et prinsipp som er like viktig for et land som det er for oss mennesker. Filmen har blitt svært godt mottatt, og er i følge MediaCom en av de tre best likte filmene av samtlige profilfilmer som er testet i 2015.

Forsvarets logistikkorganisasjon

Jobb med noe viktig på et sted som er viktig for oss alle.

Forsvarets logistikkorganisasjon anskaffer og forvalter alt materiell til Forsvaret, som i dag er et av Europas mest moderne. Teknologisk rådgivning, produktutvikling og testing står sentralt.

Løsningene fokuserer på at Forsvaret er på jakt etter dem som vil jobbe med svært avansert teknologi. Kampanjen tar i bruk teknisk krevende løsninger. Myggen i annonsen er 3D-modellert, mens banneret er programmert fra bunnen av for å oppnå effekten av at man ser inn i maskinen gjennom nettleseren.