Westerdals

Statusoppdateringer ble teater

Utfordring: I 2013 var Westerdals Norges mest kjente kreative høyskole. Men blant de seks ulike studiene skolen tilbød på denne tiden, var Experience & Event Design langt mindre kjent og populær enn de andre. Westerdals ønsket en rekrutteringskampanje på sosiale medier som kunne være med på å snu dette bildet.

 
Løsning: Vi gikk sammen med improvisatørene på Det Andre Teatret og ga folk muligheten til å få sine statusoppdateringene fremført som små teaterstykker via en egen applikasjon på Westerdals Facebook-side. Her kunne både potensielt nye og gamle studenter sende inn sine statuser, og med skuespillerne parate og enkle rekvisitter av papp, kunne det ta bare få minutter fra man sendte inn statusoppdateringen til resultatet var klart i form av en film.

 
Resultat: I løpet av 4 hektiske dager laget vi 148 unike opplevelser av folks statusoppdateringer.
Videoene ble tilsammen sett over 90 000 ganger, med en total visningstid på 39 dager og 3 timer. I tillegg satte skolen søkerrekord med over 1000 søkere til sine 175 studieplasser.