Fra mor til datter

Kreftforeningen

Det var stor glede da Ernö fikk mulighet til å lage Kreftforeningens Krafttak mot kreft-kampanje – og like stor glede da filmen som frontet aksjonen innkasserte selveste Gullfisken og gull i Gullblyanten. En stor takk til Marius Holst og Fantefilm som hjalp oss med å få laget den.



Utfordring: 
Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon løfter hvert år fram et viktig tema i kreftsaken. Kampanjens oppgave er å skape oppmerksomhet om saken – og bidra til at det norske folk tar vel i mot bøssebærerne.

Løsning: 
I 2015 var temaet personlig tilpasset kreftbehandling og fokus for kampanjen var mer tid. Kreftforeningen ønsket en emosjonelt sterk kampanje som formidlet at kreft er en sykdom vi alle blir berørt av – enten direkte eller indirekte. Men det er også en sykdom vi alle kan bidra til å bekjempe.

Resultat: 
Kampanjen satte innsamlingsrekord, med en økning på 17 % fra året før. Kampanjen vant også Gullfisken for 2015 og tok gull i Gullblyantens kategori for samfunn 2015.