Litt reklame for Mat

Fjordland

Ernö hjelper Fjordland med å lansere nye produkter med jevne mellomrom. Det er alltid en kamp om oppmerksomheten, både i butikk og i media. For Litt Mat måtte vi derfor raskt bygge kjennskap og gi målgruppen lyst til å prøve.



Utfordring: 
Lanseringen av Litt Mat handlet ikke bare om å bygge en ny merkevare innunder Fjordland-familien, men også om å introdusere en helt ny kategori for forbruker; små mettende mellommåltider som ikke er meieribaserte og som spises kalde.

Målgruppen var ung og feminin. 

Løsning: 
Feelgood! Både pakningen og produktet har mye positiv energi. Det syntes vi kommunikasjonen skulle ha også. Vi fikk spesialskrevet sangen «Litt å gi deg» og laget musikkvideo-inspirerte filmer som tillot oss å være tett på produktet og tydelig på hva det inneholder.


TV Reklame




Når Fjordland i neste omgang skulle lansere smoothiebowl, var det naturlig å legge disse under Litt Mat-paraplyen. Smoothie Bowl er en tykkere smoothie som spises med skje.

Igjen benyttet vi Litt Mat-sangen, men denne gangen i tropicana-remix.



Mango

Jordbær

Blåbær