Øvelse gjør mester

Gjensidige L-Appen

Ernö har hjulpet Gjensidige med å få kommende sjåfører til å legge mer vekt på øvelseskjøringen. En vellykket lansering har sørget for at L-appen  i dag er en populær tjeneste blant unge som er på vei til førerkortet.  



Utfordring: 
Få flest mulig unge til å ta i bruk Gjensidiges nye plattform for unge sjåfører: L-appen.

Løsning:
Gjensidige er det eneste forsikringsselskapet som gir rabatt på bilforsikring til kunder som er godt forberedt. Øvelseskjører man 2000 kilometer før man tar lappen får man 20% rabatt på bilforsikring. For å kommunisere dette til kommende sjåfører lanserte vi L-appen. En app (til iOS og Android) som lar alle som øvelseskjører logge kilometer, hva de har trent på og få nyttige tips underveis. Som et incentiv til å ta i bruk appen lot vi kilometertelleren generere lodd. Premien? En splitter ny Mini-One som vinneren kunne ta i bruk så fort lappen var i boks.

Resultat: 
Tall per 1. mai 2016: 41 905 nedlastinger, 2 100 000 registrerte kilometer (53 ganger rundt jorden). Appen har blitt et bevis på at selv lavinteresse-kategorier som forsikring kan skape langvarige forhold til unge målgrupper, så lenge man leverer relevante tjenester. Mediemix: Instagram, Facebook, YouTube, bannere og egne flater.